Zo zriaďovacej stanice Žilina Teplička vypravuje ZSSK CARGO päťkrát, v prípade záujmu až sedemkrát týždenne pravidelný špeciálny zmiešaný vlak. V spolupráci s najväčším európskym hráčom na nákladnom železničnom trhu, DB Cargo, smeruje do nemeckého mesta Halle, neďaleko Lipska.
Železničná nákladná doprava má okrem ekologických aj svoje ekonomické výhody. Najmä, ak presúvate veľké množstvo tovaru rovnakým smerom. Nemusí však vždy ísť o rovnaký tovar. Najmä pri väčších vzdialenostiach preukáže železnica svoje najväčšie výhody. Aj preto sa v celoeurópskom meradle presadzujú zmiešané vlaky, ktoré na pravidelnej báze spájajú dve miesta s následnou distribúciou z ich koncových staníc.
Spolupráca silnejšia než konkurencia
Slovensko je pre železnice malá, naviac hornatá krajina. Pri konkurencii veľkých celoeurópskych hráčov nemá ani národný nákladný železničný dopravca, ZSSK CARGO, prostriedky na expanziu celoeurópskeho významu tak, aby sa dokázal obrovskej konkurencii na koľajniciach vyrovnať. Avšak dokáže zmaximalizovať svoje výhody na domácej pôde. A s tými najväčšími hráčmi aktívne spolupracovať tak, aby sa viac tovarov dostalo z ciest na železnicu.
Nemecko dlhodobo patrí medzi hlavné exportné trhy slovenskej ekonomiky. Novinka v ponukách prepráv na tento trh teraz umožňuje pravidelné a spoľahlivé zásielky tak pre skupiny vozňov, ako aj pre samostatné vozové zásielky. Umožňuje to spolupráca ZSSK CARGO s DB CARGO, ktorá bola spustená koncom roku 2020. Vlak s názvom Slovakia Shuttle je 750 kilometrové spojenie medzi nemeckým mestom Halle so slovenskou Žilinou.
Tvorba Slovakia Shuttle v Žiline
V zriaďovacej stanici Žilina Teplička sa sústreďujú skupiny vozňov spájané do nákladného vlaku smerujúceho do Nemecka. Medzi najvýznamnejších zákazníkov patria napríklad železiarne na východe Slovenska, z ktorých smerujú v zmiešaných vlakoch ZSSK CARGO oceľové výrobky. Zo stredného Slovenska zas motorové rušne dopravia v zmiešaných vlakoch oceľové produkty z Horehronia.
Z iného smeru sú v intermodálnych vozňoch so špeciálnymi zatvorenými kontajnermi Megabox ložené pneumatiky vyrobené v púchovskom závode Continental Matador Rubber, smerujúce do distribučného centra v nemeckom Hannoveri. Týmto novým projektovým vlakom sa však neprepravuje len tovar vyrobený na Slovensku. Z Ukrajiny alebo Ruska k nám vstupuje cez Čiernu nad Tisou aj tranzit, ktorý smeruje do západnej Európy. Jednotlivé vozne a ich skupiny sa v Žiline zjednotia do jedného vlaku a následne sú ťahané rušňami radu 131 do českej stanice Ostrava. V nej vlak preberá DB Cargo, ktoré priberie záťaž z iných lokalít Česka i Poľska a pokračuje so súpravou až do Nemecka.
Prejdite so svojimi zásielkami na tú správnu koľaj
Slovakia Shuttle je v ponuke aj pre vás. Stabilné prepravy existujúcich zákazníkov garantujú vypravenie vlakov každý deň od utorka do soboty s dopravou do cieľovej stanice do 24 hodín. Okrem vozňov určených na dopravu kovových výrobkov typu Shi (Shimmns 4668, Shimmns 4777) a otvorených vozňov typu Ea (Eas, Eamos, Eanos 5376, Eanos 5375, 5377) je vlak vhodný pre prepravu celulózy, intermodálnych jednotiek či širokej palety spotrebných a paletizovaných výrobkov.
Skonzultovať možnosti vašich prepráv týmto smerom môžete so svojim vedúcim príslušnej komoditnej skupiny, alebo regionálnym obchodným manažérom ZSSK CARGO, ktorí vám radi poradia, ako najlepšie prepraviť vaše výrobky bežnou vlakotvorbou do Žiliny tak, aby mohli byť pripojené k vlaku Slovakia Shuttle v smere do Nemecka.